NİSAN AYI E-TWİNNİNG ÇALIŞMALARIMIZ-1

NİSAN AYI E-TWİNNİNG ÇALIŞMALARIMIZ-1

E-TWİNNİNG ÇALIŞMALARIMIZ

18.04.2022 329

Journey Of Dıscovery bireTwinning projesidir. Proje Türkiye, Kuzey Makedonya, Portekiz, Azerbaycan ve Sırbistan olmak üzere beş ülkenin ortak katılımıyla yürütülmektedir.2025  yılı için Dünya Ekonomik Formu (WEF) in yayınlamış olduğu listedeki becerilerin öğrencilere kazandırılmasını amaçlayan projemiz STEM modelini de içeriğine harmanlayacak şekilde planlanmıştır. Öğrencilerin öz yönetim becerileri geliştirmeleri, Teknolojik okur yazarlık düzeylerinin artması, eleştirel düşünme becerileri kazanmaları, Üreten bireyler olmalarına katkı sağlamak, işbirlikçi çalışma becerilerini arttırmak, sorunlara çözüm bulma yeteneklerini geliştirerek keşfeden bireyler olmalarını sağlamak projemizin hedefleri arasındadır. Projemiz öğrencilerin değişime ve yeniliğe karşı merak duygusunu geliştirmelerine ve girişimcilik becerilerinin gelişmesine destek olmayı önemsemektedir.

Projemiz uzay teması ve matematik bilim teması olmak üzere iki tema içermektedir.Projemiz içerisinde  5 adet web 2.0 aracı kullanılmıştır.Uzay teması kendi içerisinde uzay yolculuğu,uzaykostümleri,uzay araçları ve minik astronotlar uzayda olmak üzere dört alt başlıktan oluşmaktadır.Bu temada İstanbul Öğretmen Akademileri Teknoloji Akademisi tarafından geliştirilen MEBAR uygulaması kullanılmıştır.AyrıcaMerge Explorer uygulamasından da yararlanılmıştır.Her iki artırılmış gerçeklik uygulaması ile öğrenciler bütün gezegenleri daha yakından görmüş ve bilgi sahibi olmuşlardır.Proje ortaklarımız ve öğrencilerimiz tarafından okullarında uzay köşeleri ve uzay roketleri hazırlanarak okuldaki diğer öğrencilerinde bu konuya dikkatleri çekilmiştir.ScratchJr web 2.00 aracını kullanarak öğrencilerimiz kendi uzay araçlarını çizip,uzay yolculuklarını yapmışlardır.NasaSelfie Uygulaması ile minik astronotlarımızın her birinin galaksi içerisinde fotoğrafları çekilmiştir.

    Matematik ve Bilim temasında da diğer temamızda olduğu gibi hazırlanmış olan hikaye ile öğrencilerin dikkati saatler konusuna çekilmiş.Visnos.com adresinden etkileşimli uygulamalar yapılmıştır.Öğrencilerimizle birlikte sınıfta bir saat tasarlayarak konunun daha da pekişmesi sağlanmıştır. Bu temamızda  "Zaman" sözcüğü ile akrostiş çalışması yapılmış ve Autorap uygulaması kullanılarak eğlenceli hale getirilmiştir.Yapılan etkinlikler projemizin sosyal medya hesaplarında,eğitim sitelerinde ve okul web sitelerimizde paylaşılarak yaygınlaştırılması sağlanmıştır.

21.yüzyılın çocukları oyunla eğlenerek,yaparakyaşayarak,merak edip araştırarak ,inceleyerek ve teknolojiyi uygun bir şekilde kullanarak sürece etkin olarak katılmaktadır.Öğretmenleri olarak bizlerde öğrencilerimizle eğlenerek öğretmenin mutluluğunu yaşamaktayız.Kalıcı öğrenmenin gerçekleştiğini gören velilerimiz daha çok destek vermekte ve sürece güvenle bakmaktadır.

 

 Projede Görevli Öğretmenler ve Okulları

1.Çağla Pınar CENGİZ -İSTANBUL Güngören Dr.Lütfü Kırdar İlkokulu

2.Nevin DOMBAYCI-İSTANBUL Tuzla Mimar Sinan İlkokulu

3.Barış ÜLGEN -İSTANBUL Güngören Dr.Lütfü Kırdar İlkokulu

4.Buket AYDIN-ERZURUM  Yakutiye Borsa İstanbul İnönü İlkokulu

5.Dilara YORULMAZ- ANKARA Borsa İstanbul Sincan Kayalıboğaz İlkokulu

6.Akif GÜNER -İSTANBUL Tuzla Mimar Sinan İlkokulu

7.Natavan MUSTAFAZADA -AZERBAYCAN Baku 32N Okul

8.Milena SKARO -MilosCrnjanskiHrtkovci,SERBİA

9.Nida ÇAKICI -ERZURUM Yakutiye Tatbikat İlkokulu

10.Şeyma Şek BALANDI- BOLU Milli Egemenlik İlkokulu

11.Havva ALAŞA -BOLU Paşaköy İlkokulu

12.Dulce TRİNDADE-Agrupamento de Escolas de Rio Tinto N.3,GONDOMAR

13.Jorge GONÇALVES -Agrupamento de Escolas N.3 de Rio Tinto, GONDOMAR

14.Biljana STOJANOVSKA-Primary School St.CyrilandMethodiusSkopje,MACEDONIA